Disclaimer & klachten

Copyright LEAF therapie, www.leaftherapie.nl

LEAF therapie wil zorgvuldig zijn als het gaat om het geven van correcte en actuele informatie aan de bezoekers van de website. LEAF therapie kan echter niet garanderen dat deze informatie in alle gevallen foutloos, volledig en actueel is. Om die reden kunnen aan de informatie op deze pagina’s van de LEAF therapie geen rechten worden ontleend. Evenmin is de LEAF therapie aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuistheden en/of gedateerde informatie op de website.

Op de pagina’s van de LEAF therapie kunnen links van instellingen en organisaties zijn opgenomen. LEAF therapie is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze sites waar naar wordt verwezen.

Op de webpagina van de LEAF therapie www.leaftherapie.nl is het auteursrecht van toepassing. Gebruik van, delen van deze paginas zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de LEAF therapie inclusief het zogeheten doorlinken naar websites van derden, is NIET toegestaan.

Elke vorm van ongeoorloofd gebruik van de webpagina van www.leaftherapie.nl wordt beschouwd als inbreuk op het auteursrecht en zal zo nodig met juridische middelen worden bestreden.

Je hebt een klacht. Wat nu?
Ik doe er alles aan om je op een goede en respectvolle manier hulp te bieden. Toch kan het zijn dat je ergens niet tevreden over bent. Het is belangrijk om deze onvrede eerst met mij te bespreken, dit mag ook telefonisch of via e-mail. Ik zal je klacht serieus nemen en er alles aan doen om er samen uit te komen.  Wanneer je kenbaar maar waarover je ontevreden bent of wat je anders wil hebben, kunnen we proberen er samen uit te komen. Zo voorkomen wij dat wat jou dwarszit, blijft voortduren of zich herhaalt. En helpen wij elkaar om de zorg te verbeteren.

Wil of kun je de klacht niet met mij persoonlijk bespreken of komen we er samen niet uit? Dan kan je gebruikmaken van een gratis klachtenfunctionaris via mijn beroepsvereniging het NVPA (www.NVPA.org)

LEAF is aangesloten bij de SCAG. De SCAG is het kenniscentrum voor klachten en geschillen in de complementaire zorg en zorgt ervoor dat cliënten van LEAF onafhankelijk advies en hulp krijgen in geval van klachten.

Welke stappen kun je zetten?

  • Praat over je klacht of ontevredenheid met je therapeut. Dit kunt je zelf doen, of samen met een wettelijk vertegenwoordiger. Je kunt je vragen of bezwaren eventueel ook telefonisch of per e-mail aan mij voorleggen. Zo kan ik je meer informatie geven en/of de behandeling nogmaals uitleggen. Ook voor mij als therapeut is het belangrijk te weten dat er vragen zijn over de behandeling of dat er iets niet goed gegaan is.
  • Als we er samen niet uitkomen, kun je contact opnemen met de beroepsvereniging. De beroepsvereniging bespreekt met jou de ontstane situatie en geeft aan welke mogelijkheden er zijn. Dit gesprek is vertrouwelijk. Dit kan telefonisch op: 0413-330680 of via: klachten@nvpa.org
  • Wanneer je een klacht wilt indienen, kunt u het Klachten-informatieformulier invullen. Dit formulier is strikt vertrouwelijk en wordt alleen gebruikt om de klachtenfunctionaris en/of de geschilleninstantie te informeren. In dit formulier kun je je gegevens invullen en de klacht omschrijven.
  • Nadat je het formulier op het scherm (digitaal) ingevuld heeft kun je het printen en in een gesloten enveloppe opsturen aan het secretariaat van het NVPA, postbus 351, 5400 AJ Uden. Je kunt het ook opslaan en per e-mail naar ons toesturen: klachten@nvpa.org
    NB: De datum van het formulier past zich automatisch aan als je het formulier print!
  • Alleen met jouw toestemming stuurt het NVPA de klacht vervolgens door naar de SCAG, naar de poule van onafhankelijke klachtenfunctionarissen. Dat zijn allen professionals met wie je je  klacht kunt bespreken en van wie u een advies krijgt wat te doen met de klacht. Deze ondersteunt je bij het formuleren van je klacht of onvrede en bij het onderzoeken van oplossingen. Er wordt samen met je gekeken naar de mogelijkheden om gehoor te vinden voor je klacht. Je klacht wordt binnen 6 weken afgehandeld.